Меню

2199 космическая одиссея рейтинг



2199: Космическая одиссея

2199: Космическая одиссея
SPACE BATTLESHIP ヤマト
Жанр

Tokyo Broadcasting System

Симако Сайто (фильм)
Лэйдзи Мацумото и Ёсинобу Нисидзаки (манга и аниме)

Такуя Кимура
Мэйса Куроки
Тосиро Янагиба

Наоки Сато
Хироси Миягава


Только на территории России:

Выход фильма «2199: Космическая одиссея» (оригинальное название — SPACE BATTLESHIP ヤマト)

«2199: Космическая одиссея» (англ. и яп. SPACE BATTLESHIP ヤマト «Космический линкор „Ямато“») — киноадаптация аниме-сериала 1974 года Space Battleship Yamato. В Японии фильм вышел первого декабря 2010 года в кинотеатрах, а также выпущен на DVD и Blu-Ray 21 июля 2011 года [источник не указан 493 дня] . Премьера фильма в России состоялась 21 июля под названием «2199: Космическая одиссея». [2]

Содержание

Сюжет

2199 год. Земля уже пять лет находится под радиоактивной атакой инопланетной расы с планеты Гамилас (яп. ガミラス Гамирасу ? ) . Оборона землян практически полностью уничтожена, и выжившие вынуждены скрываться под землёй. Но постепенно загрязнение проникает через почву и начинает сказываться на людях и даже сооружениях. Собрав последние силы, человечество отправляет последний космический крейсер «Ямато» (который является поднятым со дна знаменитым линкором «Ямато», «последним линкором», потопленным американцами в 1945 году) в путешествие на планету Искандер, которая находится в Большом Магеллановом Облаке. Там людям предстоит найти таинственное устройство, которое сможет излечить Землю. Но им нужно успеть выполнить свою миссию, пока загрязнение не уничтожило всё человечество.

Состав

Персонажи были несколько изменены по сравнению с оригинальным сериалом 1974 года. Например, Юки занимает более активную роль в фильме, чем в аниме. Также двум персонажам мужского пола (Аихара и доктор Садо) поменяли пол на женский [3] .

Экипаж Ямато

  • Такуя Кимура — Сусуму Кодай (яп. 古代進 ? ) , младший брат Мамору и лидер тактического отряда.
  • Мэйса Куроки — Юки Мори (яп. 森雪 ? ) , пилот отряда «Чёрный Тигр».
  • Тосиро Янагиба — Сиро Санада (яп. 真田志郎 Санада Сиро:? ) , главный технолог.
  • Наото Огата — Дайсукэ Сима (яп. 島大介 ? ) , главный штурман.
  • Рэйко Такасима — доктор Садо (яп. 佐渡先生 Садо:-сэнсэй? ) , корабельный доктор.
  • Тосиюки Нисида — Хикодзаэмон Токугава (яп. 徳川彦左衛門 ? ) , главный инженер.
  • Хироюки Икэути — Хадзимэ Сайто (яп. 斉藤始 Сайто: Хадзимэ? ) , командир Space Commandos
  • Майко Скорик — Аихара (яп. 相原 ? ) , связистка
  • Тосихиро Ясиба — Ясуо Намбу (яп. 南部康雄 ? ) , коммандос.
  • Кадзуки Намиока — Сабуро Като (яп. 加藤三郎 Като: Сабуро:? ) , капитан отряда «Чёрный Тигр».
  • Такуми Сайто — Акира Ямамото (яп. 山本明 ? ) , член отряда «Чёрный Тигр».
  • Такахиро Миура — Фуруя (яп. 古屋 ? ) , член отряда «Чёрный Тигр».
  • Цутому Ямадзаки — капитан Дзюдзо Окита (яп. 沖田十三 Окита Дзю:дзо:? ) .
  • Кэнсукэ Овада — Кэндзиро Ода (яп. 太田健二郎 О:та Кэндзиро:? ) , навигатор.

Другие

  • Синъити Цуцуми — Мамору Кодай, старший брат Сусуму и капитан космического корабля «Юкикадзэ».
  • Исао Хасидзумэ — Хэйкуро Тодо, главнокомандующий обороной Земли.

Озвучка

  • Кэнъити Огата — Аналайзер, робот-помощник Ямато.
  • Масато Ибу — владыка Деслер, лидер инопланетян.
  • Миюки Уэда — Искандер, ранее имеющая имя Старша.
  • Исао Сасаки — закадровый голос.

Производство

Первоначально, идея снять фильм появилась в 2005 году у студий TBS Films и компании Tokyo Broadcasting System [3] . Нобору Исигуро, который был режиссёром оригинального сериала, подтвердил 17 июля 2009 года, что лайв-экшен Космического Крейсера Ямато находится в разработке [4] . Режиссёр фильма Такаси Ямадзаки объявил, что фильм выйдет в декабре 2010 года с ожидаемым бюджетом в 2,2 миллиарда иен (22 миллиона долларов) [3] . В фильме использовалось много визуальных эффектов, созданных студией Ямадзаки «Сирогуми», всё это будет задействовано на протяжении как минимум 65 минут экранного времени. По сообщению издания Daily Sports, все космические сражения из сериала были переданы в фильме, по новейшим технологиям компьютерной графики [3] . Осенью 2009 года было объявлено, что главную роль Сусуму Кодая исполнит популярный японский актёр Такуя Кимура [3] . Первоначально планировалось что роль Юки исполнит Эрика Савадзири, но её место заняла Мэйса Куроки [3] [5] .

Основные съёмки начались 12 октября 2009 года и закончились к концу того же года. Компьютерная графика и другой пост-продакшен заняли ещё 9 месяцев и наконец фильм был показан первого декабря 2010 года в 440 японских кинотеатрах [3] .

Кассовые сборы и рецензии

Фильм стал абсолютным кассовым лидером сезона в Японии и обошёл даже последнюю на то время часть киноэпопеи про Гарри Поттера — «Гарри Поттер и Дары Смерти: часть 1» [6] . Zac Bertschy с сайта Anime News Network дал фильму ранг «B», отметив что фильм «нажимает на педаль газа сразу у ворот и не отпускает вас до самого конца, иногда не стесняясь просто развлечь» [7] . The Japan Times также положительно оценили фильм. По мнению издания фильм такого масштаба и затрат опускается огромной ношей и ответственностью на плечи съёмочной группы, но создатели фильма отлично справились с этой задачей [8] . В то же время, были и более критические отзывы, например Кристоф Марк из «Ёмиури симбун» высказал мнение, что фильму не хватает тяжести и сравнил фильм с ремейком Battlestar Galactica [9] , имея в виду потерю духа оригинального сериала.

Читайте также:  Вузы фармацевтический факультет рейтинг

Источник

2199 космическая одиссея рейтинг

По трейлеру судить довольно трудно, но кажется, перед нами классический анимэ или точнее, дораму экшн (да простят меня знатоки терминологии кино). Земля Ниппона (Японии), а за одно и остальная часть третьей планеты от Солнца подверглась нападению лютых вражин инопланетян, и только горстка отчаянных храбрецов готова спасти планету от полного уничтожения. За 3 месяца им предстоит слетать в неведомый край космоса, добыть там нечто (слово артефакт тут, мне кажется, вряд ли подходит, мы имеем дело с японским кино, и уж точно помимо артефакта главного героя ждёт пробуждение несокрушимого духа Ямато).
Чур меня, не только условно, но и дословно японцы многому научились со времён 20 века и Фокусимы. Они теперь способны поднять со дна песчаного моря (из-под песка) остов супер-линкора «Ямато», полным водоизмещением более 72 тысяч тонн, потопленного в 1945 году у берегов Окинавы.

Тут я сделаю паузу. Можно ли представить себе что-то более национальное, патриотичное и трогательное, чем эта отчаянная попытка на стыке научной фантастики, синто-буддизма и великолепных технологий современного кино? Пусть попробует любая страна сделать такой фильм, от которого у зарубежных соседей сердце замрёт от восторга и понимания?

Я знаю только понаслышке, каково пришлось жителям Японии весной этого года. И я не смею представить, насколько сильный резонанс вызовет это кино там, здесь, в России и во всём остальном мире. Но то, что резонанс будет, нет сомнений. Кто-то скажет, всё это было, мы видели «Титана после гибели Земли», «План Зет» и прочие блок-бастеры с неизменным сопровождением в стиле музыки Aerosmith. А характерная мимика японских актёров подозрительно похожа на компьютерную анимацию по мотивам Final Fantasy ‘Spitist within’.

Произведение искусства может быть простым или сложным, вторичным или нет. Но если оно создано к месту и ко времени, если оно востребовано и вызывает глубокое эстетическое переживание, оно достойно как минимум того, чтобы внимательно к нему присмотреться и составить своё собственное мнение.

Источник

2199: Космическая одиссея (2010)

Director:

Writers:

Stars:

IMDb’s Spring Movie Preview

Take a look ahead at all the major movie releases coming to theaters and streaming this season.

Related News

  • Arrow Video to Release One Missed Call Trilogy in February
    01 December 2019 | AsianMoviePulse
  • Megazone 23: The ’80s Anime That Tackled Simulated Reality Before The Matrix
    27 April 2018 | Den of Geek
  • Skydance Sets Zach Dean To Ready ‘Star Blazers’ For Christopher McQuarrie
    20 March 2017 | Deadline Movie News

Streaming Picks for «The Falcon and the Winter Soldier» Fans

MCU fans, here are some streaming picks to watch while you wait for the next episode of «The Falcon and the Winter Solider.»

Around The Web

Powered by Taboola

User Lists

Related lists from IMDb users

Share this Rating

Title: 2199: Космическая одиссея (2010)

6,1 /10

Want to share IMDb’s rating on your own site? Use the HTML below.

You must be a registered user to use the IMDb rating plugin.

User Polls

Photos

Cast overview, first billed only:
Takuya Kimura . Susumu Kodai
Meisa Kuroki . Yuki Mori
Toshirô Yanagiba . Shiro Sanada
Naoto Ogata . Daisuke Shima
Hiroyuki Ikeuchi . Hajime Saito
Shin’ichi Tsutsumi . Mamoru Kodai
Maiko . Aihara
Reiko Takashima . Doctor Sado
Toshiyuki Nishida . Hikozaemon Tokugawa
Toshihiro Yashiba . Yasuo Nanbu
Kazuki Namioka . Saburo Kato
Takumi Saitoh . Akira Yamamoto (as Takumi Saitô)
Takahiro Miura . Furuya
Kensuke Ohwada . Kenjiro Ota
Kana Harada . Sasaki
Читайте также:  Зонтики мужские от дождя рейтинг

More Like This

Gamilons are a race of evil aliens that are trying to destroy the planet Earth. However, a group of civilians look to the battleship Yamato for its space travel and go on a mission to bring. See full summary »

In the year 2199, a starship must make a dangerous voyage to the distant planet Iscandar and back to save Earth from an alien invasion.

In the year 2199, the space battleship Yamato embarks on a voyage to the planet Iscandar, to retrieve a device that will rejuvenate a war-ravaged Earth.

The continuing adventures of the space battleship Yamato.

In the year 2199, the space battleship Yamato embarks on a voyage to the planet Iscandar, to retrieve a device that will rejuvenate a war-ravaged Earth.

Mankind is dying. Only one man can do anything about it, Space Captain Harlock, but the Gaia Coalition will stop at nothing to end him.

In the year 2220 A.D., the Earth Federation launches a plan to evacuate Earth when discovering that a traveling black hole capable of destroying anything in its path is on course towards . See full synopsis »

Kazama Kimichika is an instructor at a police academy. He is calm but strict as an instructor. Students with various backgrounds attend the police academy and they feel pressure having to follow the strict rules from Kazama Kimichika.

Kato’s (Ken’ichi Matsuyama) death changes Kurono’s (Kazunari Ninomiya) view of life completely. He decides to keep fighting until he earns 100 points so that he can bring back Kato. GANTZ . See full summary »

A watery world called Aquarius that is destined to destroy all of the planet Earth. Can the great Yamato stop this devastation?

The Comet Empire approaches, and the Yamato is ready to face them. But this will be the last battle for both sides.

A talented hairstylist meets the love of his life, a terminally ill woman.

Storyline

In 2199, five years after the Gamilas launch attacks on Earth, the planet has been ravaged by the aliens’ radiation bombs and the remnants of humanity have moved underground. One day, former pilot Susumu Kodai discovers a message capsule sent from the planet Iskandar that tells of a device that can remove the radiation from the Earth’s surface. The United Nations of Space Administration rebuilds the battleship Yamato, with a new type of propulsion system — the Wave Motion Engine. This enables her to make the long voyage to Iskandar and back in hopes of saving the Earth. Within 73 days, the radiation will drive the rest of humanity to extinction and the Gamilas will inhabit the Earth. Written by Anonymous

Plot Keywords:

Taglines:

Genres:

Certificate:

Parents Guide:

Did You Know?

Trivia

Quotes

Alternate Versions

Connections

Soundtracks

User Reviews

. should have been made by the people who made this «live-action» Space Battleship Yamato (2010) movie— which is based on the Classic (first major «space opera»— after Star Trek, before Star Wars) animated TV series of the same name , and much closer in style and content to Star Trek The Original TV Series. since it doesn’t devolve into the teen-angst or «slo-mo» action of recent Hollywood blockbusters.

The source material is given many judicious «updates» which largely made sense to me from a story, if not production, stand-point: e.g. the talking robot «Analyzer» is now a «SIM» module which you can load into other devices and the aliens are now truly «alien» with technology and energy signatures which humans have difficulty detecting or understanding. And the writing is smart enough to make light of the «old-schooled» stuff they keep— like their costumes («we’re still wearing this?») and one-liners. In fact, there is so little «fan-service» or «sequel baiting» that non-fans probably won’t realize that this is an adaptation of a 1970s TV animation series (using the ORIGINAL music)!

P.S. To anyone who thinks that the characters’ reactions to the movie’s apocalyptic story is unrealistic (taking time to make decisions, say farewells, mourn/salute the dead)— just look at how real Japanese people deal with their earthquakes and tsunamis.

Читайте также:  Как поднять рейтинг манифест

Owing to the fact that the Japanese «general movie audience» is not that much larger than the Japanese anime/manga audience, there is no faux issue of «re-imagining» the source material for a «new/larger» audience— and the writers rise to the monumental task of «condensing» many epic, if episodic, story-arcs (which should have taken a trilogy, if not a series of 7/8 movies) into a single feature film. by focusing on the STORY! In fact, this movie is so tightly structured that the only really unexplained or implausible thing in it is probably all of the actors’ great hair. and the secret lies in using sci-fi movie tropes (most of it actually originating from their source material), NOT explaining them— since no amount of techno-babble will turn a plot device into reality.

Which is where, I believe, this movie will divide audiences into fans and non-fans of the source material (or sci-fi/anime in general)— a downside of all this emphasis on story is, of course, a relative lack of characterization. Though thankfully, anime stereotypes have at least one more dimension than their Hollywood counterparts and the casting is mostly SPOT-ON (you who believe skinny anime characters with fluffy hair do not exist in Japan, repent!) And some inevitably heavy narration and exposition which might have been risible were thankfully short, focused and well-delivered— with a touch of self-awareness (*eye-rolling*) by the characters themselves. And as expected, veteran actors deliver their lines and inhabit their characters without batting an eyelid, while younger cast members are less convincing with their histrionics.

So while this might seem like a pretty generic space adventure to «general audiences»; it is and has always been intended as a treat for the fans. And this movie won me over for the simple fact that, after decades of Star Wars and Star Trek, it could still make me go «WOW. » every time an alien or a space-ship appeared, for all of 3/4 of a second— because it’s not what you have, it’s how you use it!

For this is low-budget movie-making by Hollywood standards, so there is absolutely no «pimping» of expensive special effects— which means that the only time you get to see the aliens/space-ships is when they are actually doing something ESSENTIAL to the plot. And sci-fi fans might also note that they got the relative speeds of capital-ships (bigger = slower) vs fighter-ships, missile-fire, warp-effects (almost instantaneous by comparison) RIGHT— so there is no such rubbish as waiting for «visual confirmation» (which is meaningless in the vastness of space) or capital-ships «dodging» long-range fire (which would hit almost as soon as they are «detected»).

All this means going back to the «bridge battles» of submarine/battleship warfare (this Yamato looks/works more like a submarine with a skeletal crew, than some cruise-boat or flying-city) which rely more on having good scripts/actors than special effects— and people who don’t think this can’t be nerve-wrecking should see how they «set-up» the Yamato’s SPLIT-SECOND «warp-maneouvers»!

The budgetary limits really start showing up near the end of the movie— but if the money is lacking, the heart is not: the relatively simple yet distinct special effects design (transforming «2-stage» fighter-ships!) is always a pleasure to behold, even when very tight (or wide) shots are used in order to avoid rendering very expensive details. It may be just a few frames of CGI, but the «impact» will leave you re-playing it in your mind.

The real only disappointment for me, if any, would be how the human and environmental issues (Living with irradiated earth? Leaders making up «white lies»?) ever-present in the best of Japanese anime is left in the background— as both the challenges and solutions presented in the story are essentially alien-related. I mean, I’m ashamed to admit to one of the more touching moments for me was when «Analyzer» finally took on its robot-form (hey, it had more lines than the «red shirts»).

Источник